lunedì 2 settembre 2013

Intervista di Robert Pattinson su Le Figaro (Francia) + Nuove foto + Traduzione / Robert Pattinson Interview with Le Figaro (France) + Translation + New Photos


Scan

Intervista Via
L'attore di Hollywood, nuovo volto della fragranza Dior Homme ,quest'autunno, ha ceduto al fascino delle donne parigine.
Se la sua prossima storia d'amore fosse sexy come la campagna pubblicitaria,di cui lui è la musa ispiratrice –un omaggio al cinema New Wave,in onda per la prima volta in tv nella notte di Domenica 1 settembre – sarebbe certamente intensa. Sullo schermo, Robert Pattinson sembra voler divorare la bella ,franco-americana, Camille Rowe Pourcheresse. "Quando tutti hanno guardato il filmato della scena del bacio,io mi sono imbarazzato” All’improvviso, Camille ha detto 'Oh la la!' .Le ho lanciato un’occhiataccia e le ho detto “Mi prendi in giro?” Da britannico ho pensato che 'Oh la la!' fosse un modo per prendere in giro i francesi.In realtà non pensavo che le donne francesi lo dicessero.Poi ho pensato che mi piacerebbe avere una ragazza francese con tutti i suoi luoghi comuni " ha detto Pattinson mentre beveva un caffè al Beverly Hills Hotel di Los Angeles.
Questa nuova campagna è fondamentale per Christian Dior Parfums il cui obiettivo è quello di ottenere il successo internazionale,ci si aspetta infatti che le vendite annuali raggiungono 300 milioni di euro del profumo Dior Homme. "Questo profumo può essere interpretato in molti modi,può avere migliaia di facce” sottolinea François Demachy, creatore di questa armonia virile e sensuale, il virile dell’iris misto a pelle, legno, ambra e spezie.In questa veloce clip in bianco e nero,tuttavia intima, Pattinson,il freddo britannico, più volte definito "l'uomo più sexy del mondo",sembra essere innamorato della Pourcheresse.Si trova in una casa fatiscente nel Bronx, NY, sdraiato languidamente in una vasca da bagno in ghisa,offre una sigaretta a Camille,che indossa una canotta sulla biancheria intima.Due amanti in fuga.Lui rappresenta la fantasia del ragazzo sensuale,lei personifica la bellezza e il fascino cupo francese.

Icone francesi
Da un estremo all’altro, il video diffonde un'atmosfera esaltante:la coppia si introduce ad un matrimonio all’ultimo piano dell’edificio, guida una BMW decappottabile su una spiaggia immensa ...”Il primo giorno di riprese è stato complicato,ho guidato una BMW a 100 chilometri all'ora,perché la sabbia era instabile.Alla fine mi sono ritrovato in acqua ... con una telecamera all'interno della vettura” ci dice Pattinson con una risata. “Quelli di Dior sono stati molto comprensivi” .Anche se Robert è multi-milionario, continua ad essere parsimonioso,soprattutto quando si tratta di acquistare le proprie auto. "La prima che ho comprato è stata una BMW 325i, quando ho iniziato a imparare a guidare in California.Quando fu rilasciato Twilight. L’ho acquistata su internet, da un attore.Naturalmente ho tentato di contrattare.Così mi ha mostrato lo schermo del computer portatile e mi ha detto 'Lei è terzo su IMDb!' Anche se ho comunque insistito per pagare 1.000 dollari invece di $ 1,200” ha confermato l’ex-vampiro sensibile.

Da quel momento, l'uomo non è diventato un grande spendaccione.Nonostante i suoi tre grandi successi al botteghino,gli studios hanno guadagnato 1,17 miliardi dollari in questi ultimi tre anni,guida un pick-up Silverado a Hollywood del valore di $ 1.500,che ha acquistato su internet. "Amo i pick-up di seconda mano,da poter guidare con tante persone a bordo senza che nessuno abbia il coraggio di avvicinarsi.A volte i paparazzi m’inseguono.Se fossi a bordo di una bella macchina potrebbero bloccarmi.Ma quando vedono il mio Silverado,sanno che potrei andargli contro senza problemi” ride e continua “Può sembrare strano ma non mi piace essere seguito,né mi piace che mi si scattino foto.Quindi vado sempre dove so che non succederà , anche se si tratta di soli cinque posti a Los Angeles." dice Pattinson,che alla serata per la presentazione della pubblicità, era allo Chateau Marmont dove venti belle ragazze passeggiavano avanti e indietro per tentare di catturare la sua attenzione


Un’idea molto rock'n'roll

Dopo alcune divagazioni, Pattinson torna sulle sue passioni del momento: le donne francesi. "Sono incredibili. Quando si arriva a Parigi, è la prima cosa che noti. Penso che Parigi e New York siano le due città dove le donne sono più belle che altrove. Sono più sicure di se stesse,per quanto riguarda la personalità ma anche per il loro modo di vestirsi. Sono eleganti e hanno una grazia naturale” dice Pattinson. Anche le sue icone maschili sono francesi “Belmondo è stato molto importante per me quando ero un bambino e mi piace il modo in cui Jean-Luc Godart veste e porta gli occhiali da sole”dice,prima di ammettere di aver strappato una foto del regista svizzero da una rivista per chiedere al suo stilista di trovare gli stessi.
Pattinson ha rifiutato precedentemente molte grandi campagne pubblicitarie. Se lui ha accettato quella per Dior Homme che potrebbe fargli guadagnare più di $ 10 milioni,lo ha fatto a condizione di poter scegliere il regista, Romain Gavras, famoso per i suoi video controversi per la band di MIA.D’altra parte,egli è grato al marchio per averlo scelto Nan Goldin alla fotografia, e ammette che questa collaborazione con Dior è parte di una strategia volta a ridefinire la sua immagine di attore.
In ogni scena, Robert Pattinson è vestito e profumato, naturalmente, con Dior Homme. “Il profumo da solo non esiste.Prende vita dalla pelle delle persone. E’ lo stesso per i vestiti." ha detto François Demarchy.Le riprese si sono svolte interamente a New York, da Far Rockaway Beach ai tetti della Tudor, attraverso le cucine e la sala da ballo del Waldorf Astoria.Come colonna sonora,la celebre Whole Lotta Love dei Led Zeppelin,la band invitata a partecipare ad una proiezione speciale dell’ annuncio prima di dare l'autorizzazione all'utilizzo del brano. "Siamo estremamente orgogliosi del fatto che i Led Zeppelin ci abbiano autorizzati ad utilizzare la loro musica.Non avevano mai fatto pubblicità prima.” sottolinea Claude Martinez,amministratore delegato di Parfums Christian Dior. "Il risultato è allo stesso tempo potente e intimo, molto diverso dal solito annuncio. La sceneggiatura non ha un inizio,né una fine,sulla scia dei sentimenti del momento,un’ idea molto rock'n'roll. Darà una nuova vita a Dior Homme. "Sapendo che Christian Dior Parfums rappresenta un terzo del fatturato del settore bellezza e profumo, si tratta di una campagna pubblicitaria chiave per il marchio.
Se alcuni paesi esteri vedono la Francia come l'ultimo bastione dello sciovinismo,questo video s’ impone sul brillante schermo internazionale come dimostrazione di savoir-faire:la star britannica del cinema e la modella parigina filmati da un regista nato in Grecia, al volante della decappottabile tedesca che si immerge nell'oceano Atlantico a Brooklyn, mentre le leggende del rock britannico rispolverano un grande successo,tutto ciò per presentare il profumo dell’autunno,che porta il nome di un designer francese.

Translation Via

The Hollywood actor, new face of the perfume Dior Homme this fall, has fallen under the spell of the Parisian women. 
If his next love story is as the sexy ad campaign of which he is the muse - a tribute of the New Wave cinema, broadcast for the first time on TV on Sunday night September 1st - it would be as intense. On screen, Robert Pattinson seems he would like to devour the beautiful Franco-American Camille Rowe Pourcheresse. "When everybody was watching the footage of the kissing scene, I was already embarrassed. Suddenly, Camille said 'Oh la la!' I glared at her and told her 'Are you kidding me?' I thought that the British would say 'Oh la la!' as a way to make fun of French. I didn't think that French women would say it for real. Then I realized that I would like to have a French girlfriend with all her clichés." said Pattinson over a coffee at the Beverly Hills Hotel in Los Angeles. 

This new campaign is primary for Christian Dior Parfums whose goal is the international success - that is annual sales reaching at least €300 millions - of the Dior Homme perfume. "This perfume can be interpreted of multiple ways, it can have thousands of faces." emphasized François Demachy, creator of this manly and sensual harmony, a manly iris mixed with leather, wood, amber and spices.

In this very fast black and white clip, however intimate, Pattinson, the chilled British, named several times "Sexiest man in the world", seems to be enamoured of Pourcheresse. He is in a deteriorate house in the Bronx neighborhood, in NY, languid in a cast iron bathtub, he holds out a cigarette to Camille, who puts on a tank top on top of her underwear. They are two lovers on the run. He represents the fantasy of the sensual guy and she personifies the French beauty with a sullen charm. 

French icons

From one end to an other, the video spreads an an exhilarating atmosphere: the couple introduces itself in a wedding at the last story of a building, drives a convertible BMW on a vast beach… "The first day of the shooting was tricky. I drove a BMW at 100km/h, because the sand was unstable. Eventually, I found myself in the water… with a camera inside the car," explained Pattinson with a laugh. "the people from Dior were very understanding." Even if Robert is a multi-millionnaire, he keeps being thrifty especially when it comes to buy his own cars. "The first that I bought myself was a BMW 325i, when I first started to learn to drive in California. It was a the time of the release of Twilight. I bought it on internet, from an actor. Of course, I tried to bargain. So, he showed me the screen of a laptop and told me 'You are third on IMDb!' But I insisted to pay $1,000 instead of $1,200." confirmed the sensitive ex-vampire. 

Since then, the man did not become a big spender. Despite his three big hits at the box office, who made the studios earn $1,17 billion these last three years, he drove in Hollywood a Silverado truck that cost $1,500, bought also on the internet. "I love the second-hand truck, you can drive many people and nobody dares to come close to me. Sometimes, paparazzi chase me. With a beautiful car, they could block me. But when they see my Silverado, they know that I can bump into them!" he laughed and continued. "It may seem curious but I don't like being taken in pictures and being followed. So I only go where I know it won't happen even if it comes to only five places in LA." explained Pattinson who, at the night of the presentation of the ad, was at Chateau Marmont where twenty beautiful girl paced the place to try to capture his attention.

A very rock'n'roll idea

After some digressions, Pattinson comes back on his passions at the time: French women. "They are amazing. When you arrive in Paris, it is the first thing you see. I think Paris and New York are the two cities where the women are more beautiful than anywhere else. They are more confident of themselves, of their personalities but also of their looks. They are elegant and have a natural grace." said Pattinson. His masculine icons are also French: "Belmondo was very important to me when I was a child and I love the way Jean-Luc Godart dress and how he wore his sunglasses." he said before to confess that he just had torn off a picture of the Swiss movie director in a magazine to ask to a stylist to found him the same.

Pattinson had refused many big ad campaigns. If he has accepted the one for Dior Homme which could make him earn more than $10 millions, this is on condition he could choose the director, Romain Gavras famous for his controversial videos for bans as M.I.A. Otherwise, he is grateful to ht brand for choosing him as muse by accepting the photograph Nan Goldin, and admits that this collaboration with Dior is part of a strategy aimed at redefine his image of actor.

In every scene, Robert Pattinson is dressed and perfumed, of course, with Dior Homme. "The perfume alone doesn't exist. It comes alive on the skin of a person. It is the same for the clothes." said François Demarchy. The whole shooting took place in New York, from Far Rockaway Beach to the rooftops of the Tudor, through the kitchens and the ballroom of the Waldorf Astoria. As soundtrack, the famous Whole Lotta Love by Led Zeppelin, the band had met to attend a special screening of the ad before to give their authorization to use the song. "We are extremely proud that Led Zeppelin had given us the right to use their music. They have never made an ad before." Pointed out Claude Martinez, CEO of Parfums Christian Dior. "The result is at the same time powerful and intimate, very different from the normal ad. The script has no beginning and no end, it is more about the feelings at the moment, a very rock'n'roll idea. It will give a new life to Dior Homme." Knowing that Christian Dior Parfums represents one third of the turnover of the division Beauty and Perfumes, it is a key ad campaign for the brand.

If some abroad countries see France as the last bastion of chauvinism, this video imposes itself as a brilliant display of international savoir-faire: a British movie star and a Parisian model filmed by a director born in Greece, behind the wheel of a German convertible who dive in the Atlantic ocean in Brooklyn, while British legends of rock fire away their biggest hit, all of these to put on the front the perfume of this fall, which carries the name of a French designer.

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